logo  
Centrum
Pomocy

Nie można połączyć się z bazą danych modułu E-Deklaracje Zbiorcze i JPK

Opublikowany w: Księga Przychodów i Rozchodów PRO Kadry, Płace i ZUS PRO Instalacja Konfiguracja Konfiguracja JPK

user

Karolina clock 03-02-2023

Gdy podczas wysyłki e-deklaracji, plików JPK lub samego uruchamiania modułu E-deklaracje zbiorcze i JPK  pojawi się komunikat o treści: Nie można połączyć się z bazą danych. Przyczyną mogą być błędne parametry wybranej bazy.

 

 

 

Jedną z przyczyn tego komunikatu może być błędnie wprowadzona nazwa pliku bazy danych. 

Domyślna ścieżka to: C:\Program Files (x86)\BiznesmenPro\eDeklaracje/DB/BNEDEKLDOS

Drugą z przyczyn tego komunikatu może być błędnie wprowadzony numer IP lub nazwa serwera. Jeżeli program działa na jednym stanowisku można wprowadzić IP domyślne tj. 127.0.0.1, jeżeli działa sieciowo należy zweryfikować IP komputera serwerowego.

 

 

Kolejną z przyczyn może być zatrzymana praca serwera Firebird.

W celu sprawdzenia należy w systemie windows w polu wyszukiwania wprowadzić słowo Usługi i uruchomić. Na liście zainstalowanych usług odszukać Firebird Serwer, jeśli usługa nie działa należy z lewej strony wybrać opcję Uruchom usługę.

 

W przypadku gdy na liście zainstalowanych usług nie ma w ogóle serwera Firebid należy wybrać w systemie windows Panel sterowania>Programy i Funkcję i jeśli na liście zainstalowanych aplikacji widnieje serwer Firebird należy go odinstalować.

Po odinstalowaniu należy ponownie serwer zainstalować z katalogu C:\Program Files (x86)\BiznesmenPro\eDeklaracje/Diebird 3.0.-install klikając na pliku instalacyjnym prawym przyciskim myszy i wybrać opcję 'Uruchom jako Administrator', podczas instalacji nie zmieniamy żadnych ustawień klikając tylko Next. 

Przy instalacji może prosić o podanie hasła, należy wprowadzić: masterkey.