Umowa o pracę to czynność prawna zawierana między pracownikiem a pracodawcą na podstawie, której pracownik zobowiązuje się do wykonywania określonej czynności na rzecz pracodawcy.
Chcąc wprowadzić w programie pracownikowi umowę o pracę należy wejść w menu Kadry>Umowy o pracę.
Wprowadzenie Umowy o pracę prezentujemy na poniższym filmie:
Okno to umożliwia wprowadzanie nowych umów. W celu wprowadzenia danych należy po prawej stronie wybrać opcję Nowe dane.
Wszystkie wymagane informacje należy wprowadzić w dostępne pola następujących zakładek.
Na zakładce Dane podstawowe należy wprowadzić datę zawarcia umowy, datę zatrudnienia, okres pracy. Z dostępnej listy wybieramy odpowiednią opcję, czy pracownik jest zatrudniony na okres próbny, na czas nieokreślony, na czas określony, na czas wykonywania określonej pracy, czy też na zastępstwo.
Poniżej uzupełniamy zakres daty zatrudnienia. Następnie wpisujemy rodzaj wykonywanej pracy, w tym miejscu program podpowiada stanowisko pracy uzupełnione wcześniej w danych pracownika oraz miejsce pracy.
W rozwijalnej liście program podpowiada adres firmy, który pobiera z wcześniej uzupełnionej zakładki Dane firmy.
Na samym dole uzupełniamy wymiar etatu. Zakładka Dane szczegółowe zawiera informacje dotyczące wynagrodzenia pracownika. Wpisujemy tutaj odpowiednie składniki płacy. W tym miejscu mamy również możliwość uzupełnienia informacji dotyczących innych warunków zatrudnienia, godzin dodatku, czy postanowień szczegółowych, na przykład o okresie wypowiedzenia.
Dane zawarte w tej zakładce są tylko danymi informacyjnymi, które są wykorzystywane przy wydrukach między innymi umowy o pracę, rozwiązaniu umowy, czy też raportu umów przeterminowanych.
Informacje te nie mają wpływu na wyliczanie płac.
Dane umieszczone na zakładce Rozwiązanie należy wypełnić tylko w przypadku rozwiązywania umowy. Jeśli umowa nie jest rozwiązywana, a więc jest w trakcie obowiązywania przy opcji rozwiązana wybieramy Nie.
Dane zawarte na tej zakładce zmieniają się automatycznie w momencie, kiedy zostanie wystawiony dokument rozwiązujący umowę z poziomu Kadry>Rozwiązanie umowy.
Po uzupełnieniu wszystkich danych dotyczących wprowadzanej umowy należy zatwierdzić zmiany wybierając opcję Zachowaj zmiany.
Z tego poziomu możemy od razu wykonać wydruk wystawionej umowy o pracę dostępny w prawym panelu.