logo  
Centrum
Pomocy

Aneks do umowy o pracę

Opublikowany w: Kadry, Płace i ZUS PRO Kadry

user

Nikola clock 02-03-2023

Aneks do umowy to dokument, na podstawie którego można zmienić, uchylić albo dodać nowe postanowienia umowy o pracę.

 

Chcąc wystawić aneks do umowy o pracę, należy wybrać w górnej części programu odpowiedniego pracownika i przejść na zakładkę Kadry>Aneksy (należy pamiętać, że aneks możemy wystwić tylko do wprowadzonej wcześniej umowy o pracę w oknie Kadry>Umowy o pracę). W tym oknie z prawej strony widoczna jest ramka 'Do umowy (z dnia)', gdzie wykazane są wystawione wcześniej umowy o pracę. Należy tu zaznaczyć umowę, do której chcemy wystawić aneks.

 

 

 

 

Po zaznaczeniu umowy z prawej strony kilkamy na opcję Nowe dane i odpowiednio uzupełniamy dostępne zakładki Dane podstawowe oraz Dane szczegółowe.

We wspomnianych zakładkach należy wprowadzić wyłącznie warunki umowy, które ulegają zmianie.

Dostępny jest również przycisk 'Pokaż dotychczasowe warunki umowy', który podpowiada te warunki. Przy korzystaniu z tej funkcji, należy pamiętać,aby usunąć warunki umowy, które się nie zmieniają.

 

 

 

 

W przypadku dokonywania zmian w wymiarze etatu lub stanowisku program podpowiada odpowiedni wpis do historii zatrudnienia. Skutkiem zatwierdzenia wpisu w historii zatrudnienia będzie proponowanie odnotowanej przedmiotowo zmiany warunków podczas wypełniania świadectwa pracy.

Po wypełnieniu odpowiednich pól w zakładkach i kliknięciu z prawej strony opcji Zachowaj zmiany będzie możliwy wydruk aneksu do umowy o pracę. Wydruk dostępny jest z prawej strony w opcji Wydruki.

 

 

 

 

W programie możliwe jest wystawienie aneksu tylko do umowy o pracę. Odnośnie umów zleceń nie ma takiej funkcji.