Zaliczka na wypłatę to pewna część wynagrodzenia, która na prośbę pracownika jest przekazywana pracownikowi na poczet przyszłego wynagrodzenia.
Kwotę zaliczki na wypłatę dla pracownika można wprowadzić w programie na zakładce Płace>Zaliczki na wypłatę. Dodanie pozycji w tym oknie należy rozpocząć od wyboru z listy odpowiedniego pracownika w górnej części programu. Następnie należy wybrać w zielonej ramce Widok opcję 'Pracownik w roku', co pozwoli na wprowadzenie kwoty zaliczki tylko dla wskazanego pracownika. Jeśli chcemy wykonać to dla określonej grupy osób jednocześnie w tej samej kwocie, ustawiamy wówczas opcję 'Grupa w miesiącu'.
Po ustawieniu odpowiedniego widoku klikamy z prawej strony Nowe dane, co spowoduje pojawienie się okna:
We wskazanym oknie należy wprowadzić odpowiednią wartość zaliczki na wypłatę i zatwierdzić klikając 'OK'.
Tak zapisana zaliczka zostanie automatycznie uwzględniona przy liczeniu wynagrodzenia jako składnik 'Zaliczka na wypłatę' i odjęta od kwoty do wypłaty przy liczeniu wynagrodzenia za miesiąc, w którym taka zaliczka została wprowadzona.
W oknie Płace>Zaliczki na wypłatę z prawej strony znajduje się również opcja wydruków, gdzie można wygenerować dokumenty takie jak: listy zaliczek zbiorcze oraz pojedyncze, a także wniosek pracownika o wypłatę zaliczki.