logo  
Centrum
Pomocy

Podczas obliczania płac pojawia się komunikat 'brak definicji płac dla pracownika'

Opublikowany w: Kadry, Płace i ZUS PRO Płace

user

Karolina clock 14-04-2023

Gdy podczas Obliczania płac pojawi się komunikat o braku definicji plac dla pracownika to powody tego komunikatu mogą być dwa.

 

 

Jedną z przyczyn może być brak przypisanych jakichkolwiek składników płacowych do siatki płac pracownika. Zweryfikować to można wybierając Płace>Definiowanie>Płace pracowników.  Jeżeli w oknie jest pusto znaczy to, że należy zdefiniować płace do pracownika.

 

 

Jeżeli natomiast w wyżej wymienionym oknie znajdują się przypisane składniki a mimo wszystko komunikat o braku definicji się pojawia podczas obliczania to powodem jest przeliczanie wynagrodzenia dla osoby zwolnionej.

W takiej sytuacji należy wybrać Kadry>Dane pracowników i sprawdzić co znajduje się w polu Typ pracownika i okienko niżej. Jeżeli widnieje 'osoba zwolniona', należy wybrać z prawej strony okna Edytuj dane i przywrócić na czas liczenia z osoby zwolnionej na 'pracownik', okienko niżej 'wyłącznie pracownik' lub 'pracownik i zleceniobiorca' i Zachowaj zmiany.

 

 

Można przejść do przeliczania płac w oknie Płace>Obliczanie płac

 

Po przeliczeniu płac można powrócić do poprzednich ustawień w oknie Kadry>Dane pracowników.