Zanim przystąpimy do wystawienia i wysyłki faktury, należy wykonać poniższe czynności:
Uzupełnić pole z adresem e-mail w kartotece kontrahenta, do którego ma zostać wysłana faktura (menu Słowniki > Kontrahenci, zakładka Dane dodatkowe)
Wprowadzić jednorazowo dane konfiguracyjne swojej poczty wychodzącej SMTP (menu Konfiguracja > Konfiguracja serwera pocztowego SMTP)
Poniżej prezentowane dane moją charakter pokazowy, stanowią jedynie przykład.
Teraz można wystawić fakturę, do której dodamy towar/usługę i wprowadzimy kontrahenta.
Po jej zapisaniu, wyświetla się okno z podglądem wydruku, w którym należy klinąć w opcję Wyślij.
W oknie Wiadomość email, wprowadzamy jedynie jej temat i treść, można dodatkowo dołączyć załączniki. Program umożliwia zdefiniowanie szablonu wiadomości, z tematem i treścią, które można dodatkowo modyfikować przed wysłaniem.
Plik PDF faktury jest automatycznie załączany do wiadomości, nie trzeba go dodawać.
Po wypełnieniu okna, klikamy na opcję OK, w celu wysłania wiadomości email.