logo  
Centrum
Pomocy

Dodatkowy rachunek do umowy zlecenie

Opublikowany w: Kadry, Płace i ZUS PRO Płace

user

Nikola clock 22-03-2023

W niektórych sytuacjach zdarza się tak, że w jednym miesiącu zleceniobiorca ma wypłacane dwa rachunki.

Każdy rachunek powinien być rozliczany na oddzielnym okresie rozliczeniowym, dlatego naliczanie dwóch lub więcej rachunków w miesiącu dla zleceniobiorcy należy rozpocząć od utworzenia kolejnego okresu rozliczeniowego. Okresy tworzymy na zakładce Płace>Definiowanie>Okresy rozliczeniowe. Ustalając kolejne okresy rozliczeniowe dla umów zleceń, należy pamiętać aby w polu 'Typ' wybrać opcję 'Dotyczy umów' oraz dzień wypłaty nie może być taki sam jak w okresie wcześniejszym. Najlepiej jest wprowadzić również inną nazwę okresu, w celu rozróżnienia okresów rozliczeniowych.

 

Przykład:

 

Okres pierwszy:

 

 

 

Okres drugi:

 

 

 

Po ustaleniu okresów rozliczeniowych można przejść na zakładkę Płace>Umowy zlecenia-rachunki. U góry w programie należy ustawić okres rozliczeniowy, który według ustalonej wcześniej daty jest wypłacany w pierwszej kolejności (w podanym wyżej przykładzie jest to okres Stand. umowy). Następnie dla tego okresu wystawiamy dany rachunek poprzek kliknięcie z prawej strony Nowe dane, a po przeliczeniu- Zachowaj zmiany.

 

W celu wystawienia drugiego rachunku należy zmienić u góry w programie okres rozliczeniowy na ten, który wypłacany jest w następnej kolejności (w podanym wyżej przykładzie jest to okres Stand. umowy 2). Następnie dla tego okresu można wystawić kolejny rachunek do umowy zlecenie poprzez kliknięcie z prawej strony Nowe dane, a po przeliczeniu- Zachowaj zmiany.

 

Ważne:

Zachowanie chronologii przeliczania rachunków jest konieczne dla prawidłowych naliczeń. Jest to szczególnie ważne przy przeliczaniu wynagrodzeń zleceniobiorców, dla których zastosowanie ma ulga podatkowa.