logo  
Centrum
Pomocy

Problem z uruchomieniem programów BIZNESMEN PRO - Sql serwer (TestServer)

Opublikowany w: Fakturowanie PRO Magazyn i Faktury PRO Księga Przychodów i Rozchodów PRO Kadry, Płace i ZUS PRO Instalacja Instalacja Instalacja Instalacja

user

Admin Admin clock 24-01-2019

Niekiedy podczas próby uruchomienia programu wyświetla się komunikat Sql serwer (TestServer) Połączenie z XXX\BIZNESMENPRO nie powiodło się...
Najczęstszą przyczyną jest zatrzymana usługa systemowa odpowiedzialna za połączenie z bazą danych używaną w programie.

 

 

Niezależnie od systemu operacyjnego lista usług systemowych dostępna jest zawsze i wygląda tak samo. Najprostszym sposobem jej wyświetlenia jest wpisanie w rubryce służacej do wyszukiwania w menu Start słowa Usługi, następnie uruchomienie Usługi - Aplikacja komputerowa. Okno dostępne jest również z poziomu Panelu sterowania - należy wejść w Narzędzia administracyjne > Usługi.

 

 

Na liście należy odnaleźć usługę o nazwie SQL Server (BIZNESMENPRO). Należy kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Uruchom. Jeśli w rubryce Stan pojawi się Status Działa lub Uruchomiona (w zależności od systemu operacyjnego), oznacza to, że możemy uruchomić program z serii Biznesmen PRO.